کد مطلب: 138743
بارزاني با معاون وزير خارجه ترکيه ديدار کرد
تاریخ انتشار : 1394/05/08 08:17:39
نمایش : 1983
رئيس اقليم کردستان عراق با معاون وزير امور خارجه ترکيه در اربيل ديدار کرد.













به گزارش هفت چشمه، به نقل از خبرگزاري فارس، مسعود بارزاني رئيس اقليم کردستان عراق با سينرلي اغلو معاون وزير امور خارجه ترکيه در اربيل ديدار کرد و طرفين درباره آخرين تحولات منطقه رايزني کردند.
سايت روداو خبر داده که محور اصلي رايزني هاي دو طرف حملات اخير ترکيه به مواضع پ‌ک‌ک بوده است.
براساس اين گزارش، معاون وزير امور خارجه ترکيه اطلاعاتي درباره حملات هوايي به مواضع پ‌ک‌ک در شمال عراق و سوريه در اختيار بارزاني قرار داده  و هدف مقابله با داعش است.
مقامات آنکارا در شرايطي اين اظهارات را مطرح مي‌کنند که منتقدان در ترکيه حملات را به اسم داعش ولي با هدف تضعيف کردها در نزديک مرز ترکيه با سوريه و همچنين تضعيف موقعيت سياسي آنها پس از انتخابات پارلماني اخير عنوان کرده‌اند.
انفجار در شهر سوروچ ترکيه توسط داعش که منجر به کشته و زخمي شدن 110 نفر شد باعث شد تا روابط پ‌ک‌ک با آنکارا تنش آميز شده و پس از حملات دولت ترکيه به مواضع شبه نظاميان پ‌ک‌ک در شمال عراق و سوريه آغاز شد و در مقابل اين گروه شبه نظامي از پايان آتش‌بس ميان دو طرف خبر داد.
ترکيه در روزهاي اخير بارها کمپ‌هاي شبه نظاميان در مناطق کوهستاني شمال عراق و سوريه را هدف قرار داده است و در مقابل کردها نيز خط لوله انتقال نفت عراق به ترکيه و خط لوله انتقال گاز ايران به ترکيه را منفجر کردند.
انتهاي پيام/
 
 
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
بخش های سایت
 
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif
http://s5.picofile.com/file/8136790076/shohada.gif


پیوندها
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/emam3.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/leader.jpg

http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/jahanbin.jpg
http://haftcheshme.com/aFiles/gallery/dana.jpg